Les entitats Arrels Sant Ignasi, Fundació La Vinya i Fundació Salut Alta participen a la primera edició del moviment #GivingTuesday a Catalunya, amb diferents projectes.
Amb motiu del #GivingTuesday, moviment global convocat per avui dimarts 1 de desembre, tres entitats que formen part del Sector Social de la Companyia de Jesús inicien una campanya econòmica basada en les microdonacions.
Tot i que recaptar fons és l’objectiu compartit entre les tres entitats, cada fundació ha publicat un projecte concret segons les seves necessitats específiques. Així, Arrels Sant Ignasi de Lleida encara la seva campanya per a comprar una nova furgoneta que faciliti la seva activitat; la Fundació La Vinya de Bellvitge per a assegurar el moment del berenar dels seus nens i nenes; i la Fundació Salut Alta de Badalona per a moblar i transformar la sala d’acollida del nou local del Centre Obert de secundària.
És d’aquesta manera com el Sector Social Jesuïta es fa present a Catalunya en aquest moviment que arriba per primera vegada a Catalunya i Espanya i que compta amb un gran nombre de projectes publicats per entitats del tercer sector, fent visible les necessitats reals de les organitzacions tant a nivell econòmic com de voluntariat.
#GivingTuesday és un moviment global que vol incentivar i multiplicar les bones acciones de les persones. L’objectiu és dedicar un dia a tot el món per celebrar l’acció de donar, ja siguin aliments, diners, temps (voluntariat), objectes de segona mà, etc. Utilitzant el hashtag #GivingTuesday com a instrument per difondre aquesta idea a les xarxes socials, es busca mobilitzar a tots els ciutadans, famílies, organitzacions i empreses per a que contribueixin en aquest dia mundial de la donació, que se celebra cada any el primer dimarts de desembre.
D'aquesta manera, i més enllà que l'altruisme tingui un dia per a ser celebrat a tot el món, la iniciativa vol contribuir a fer que les persones siguin conscients de la importància de donar, d’ajudar-nos els uns als altres i de com podem fer-ho, tant al nostre entorn més proper com en qualsevol part del món; al mateix temps que les organitzacions socials poden difondre el seu treball a un públic compromès que pugui acompanyar-los la resta de l’any.
Més informació en aquest enllaç.